rapid-home-1.jpg
Bericht namens de arbitragecommissie
Ar 22 September 2020

Bericht namens de arbitragecommissie

Nieuws afbeelding

De arbitragecommissie bestaat uit vrijwilligers! Het is voor ons ondoenlijk en frustrerend om iedere week energie en tijd te steken in afzeggingen voor wedstrijden (zeker 1 of 2 dagen van te voren). 


Alle scheidsrechters worden circa 2 weken van te voren bericht op welke dag zij ingeroosterd worden om te fluiten. Wij proberen, in samenspraak met het wedstrijdsecretariaat, z.s.m. ook de tijden te communiceren van deze wedstrijden. Wij vragen dan ook aandacht, begrip en verantwoordelijkheid te nemen voor de het volgende:


1. Je klikt in de mail die je krijgt om je aanwezigheid te bevestigen.


2. Je wordt verwacht tenminste 15 minuten voor aanvang van de wedstrijd aanwezig te zijn en je te melden bij de Rapidcoach.


3. Start de wedstrijd op tijd!


4. Zelf vervanging regelen. Het beleid vanuit de arbitragecommissie is vanaf heden niet meer te reageren op afzeggingen. In eerste instantie is de geplande scheidsrechter verantwoordelijk voor vervanging! Daarna betreft het de verantwoordelijkheid van jouw team waarin je speelt! Wanneer de geplande scheidsrechter of diens vervanger niet komt opdagen dan zal de arbitragecommissie geen scheidsrechters inplannen voor de eerst volgende thuiswedstrijd van het team. 


5. Denk in het belang van het team dat je fluit en de club. Wees daarin proactief en maak wensen kenbaar! Je kunt aangeven wanneer je wilt / kunt fluiten (net als bij een bardienst). 

Doe dat via [email protected] ! Op deze wijze hopen wij zoveel als mogelijk tegemoet te kunnen komen aan andere activiteiten die je buiten Rapid hebt. Echter, ben je eenmaal ingedeeld door de arbitragecommissie dan ben je verantwoordelijk voor de vervanging!


Mede namens het team dat door jou verzekerd is van scheidsrechters alvast bedankt!


Met sportieve groet,


De arbitragecommissie van G.H.C. RAPID